سلف نازل -self reinforced flange

مقدمه

سلف نازل (Self-Reinforced Flange)، نوعی فلنج است که دارای بخشی تقویت کننده برای افزایش استحکام و مقاومت در مقابل فشار و حرارت باشد. این نوع فلنج معمولاً از موادی مانند فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ تولید می‌شود.

مهمترین ویژگی فلنج سلف نازل نیروی رهایی است که توسط مواد تقویت کننده در داخل فلنج ایجاد می‌شود. این نیروی رهایی به صورت خودکار فشارها و نیروهای خارجی را جذب می‌کند و توزیع آن‌ها را عمدتاً به قسمتی از فلنج که به ناحیه اتصال متصل می‌شود، هدایت می‌کند. این ویژگی باعث افزایش استحکام و مقاومت در مقابل مواد خارجی، فشار و وضعیت‌های دیگر می‌شود.

سلف نازل -self reinforced flange
1) فلنج سلف نازل

کاربرد فلنج سلف نازل

1. صنعت نفت و گاز: این فلنج‌ها در سیستم‌های لوله‌کشی که برای انتقال و توزیع نفت و گاز استفاده می‌شوند. این فلنج‌ها باید توانایی مقاومت در برابر فشارهای بالا و محیط‌های سخت را داشته باشند.

2. صنعت هوافضا: Self-Reinforced Flange در قطعاتی مانند اتصالات پیوسته سیستم‌های هواگرد، سیستم‌های پروانه و سیستم‌های دیگر استفاده می‌شوند. در این صنعت، افزایش استحکام و مقاومت بسیار مهم است و این فلنج‌ها به عملکرد بهتر و کاهش خطر نشتی در سیستم‌های هواگرد کمک می‌کنند.

3. صنایع پالایشگاهی: در صنایع پالایشگاهی که با شرایط سختی مانند فشار و حرارت بالا روبرو هستند، استفاده از Self-Reinforced Flange برای اتصالات و اتحادیه‌های مختلف بسیار مفید است.

جهت مشاوره، سفارش محصولات موردنظر خود و استعلام قیمت با متخصصان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

شماره تماسایمیل
058-37217753-5sales@azinforge.com
سلف نازل -self reinforced flange
2) فلنج سلف نازل

با توجه به ویژگی‌های استحکام و مقاومت بالای آن‌ها، Self-Reinforced Flange ها به عنوان یک راه حل موثر و ایمن برای اتصالات صنعتی در شرایط سخت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مواد اولیه سلف نازل

مواد اولیه معمولی برای ساخت فلنج‌های سلف نازل عبارتند از فولاد کربنی (carbon steel)، فولاد آلیاژی مانند فولاد ضد زنگ (stainless steel) و آلومینیوم. انتخاب مواد اولیه معمولاً بر اساس شرایط کاربردی، خصوصیات مکانیکی، و شرایط محیطی مشخص می‌شود.

چند نوع متداول از مواد اولیه فلنج‌های سلف نازل عبارتند از:

1. ASTM A105: یک استاندارد برای ساخت فلنج با فولاد کربنی می‌باشد.

2. ASTM A182: نیز یک استاندارد دیگر از ASTM (فولاد ضدزنگ) است که برای ساخت فلنج سلف نازل استفاده می‌شود.

3. ASTM B211: این استاندارد برای آلومینیوم است و برای فلنج‌های سلف نازل آلومینیومی استفاده می‌شود.

این‌ کدها چند مثال از جنس مواد اولیه مورد استفاده در ساخت فلنج‌های سلف نازل هستند و همچنین کدهای دیگری نیز وجود دارد که بر اساس نیاز و استانداردهای مورد استفاده در صنایع مختلف تعیین می‌شوند.

جمع‌بندی

فلنج سلف نازل توسط شرکت آذین فورج، که یکی از بهترین تولیدکنندگان فلنج در ایران است تولید می‌شود. این فلنج‌ها از جنس فولاد با کیفیت بالا ساخته می‌شوند و به‌عنوان اتصالات مهم در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی و… استفاده می‌شوند. فلنج‌های تولید شده توسط آذین فورج، دارای استحکام و پایداری مناسبی بوده و به‌طور کلی دارای کیفیت بسیار خوبی هستند.

شرکت آذین فورج را در شبکه اجتماعی LinkedIn دنبال کنید و به آخرین تحولات و پروژه‌های ما در حوزه فورج و طراحی صنعتی دسترسی داشته باشید. این فرصت را از دست ندهید و با ما در این شبکه اجتماعی متصل شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!