آذین فورج, AZINFORGE, فلنج رینگ جوینت (RTJ)

مقدمه

فلنج یک اتصال دهنده برای لوله‌ها، پمپ‌ها و… در سیستم لوله کشی صنعتی (پایپینگ) می‌باشد و یکی از معروف‌ترین آنها فلنج رینگ جوینت (RTJ) است که در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز استفاده می‌شود. در ادامه این مقاله به ویژگی ها، کاربرد، جنس مواد اولیه و استانداردهای تولید آن می‌پردازیم.

فلنج رینگ جوینت چیست؟

فلنج رینگ جوینت (RTJ) یک قطعه حیاتی در اتصالات لوله‌ها در سیستم پایپینگ می‌باشد که به وسیله آن می‌توان اتصال محکم و بدون نشتی را ایجاد کنیم. در سطح دیسک داخلی این نوع فلنج یک تورفتگی برای قرار گرفتن گسکت (Gasket) حلقه‌ای فلزی یا گرافیتی وجود دارد که این ویژگی باعث ایجاد اتصال محکم و بدون نشتی می‌شود.

انواع گسکت رینگ جوینت (RTJ)

گسکت‌های فلنج رینگ جوینت (RTJ) - Ring Type Joint Flange
گست‌های فلنج رینگ جوینت (RTJ)

انواع گست رینگ جوینت عبارتنداز:

R-OVAL | R Octagonal | RX | BX

ساختار فلنج رینگ جوینت

جنس مواد اولیه

این نوع فلنج‌ها معمولاً از فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ یا فولاد آلیاژی ساخته می شوند تا در برابر فشارها و دماهای بالا مقاومت کنند. آنها در اندازه ها و امتیازهای فشار مختلفی برای جایگزینی انواع لوله ها و شرایط عملیاتی مختلف در دسترس هستند.

1- فولاد کربنی (Carbon Steel): ASTM A105, ASTM A350/LF2

2-فولاد آلیاژی (Alloy Steel): ASTM A182,F1, F5, F9, F11, F17, F22

3- فولاد ضد زنگ (Stainless Steel): ASTM A182/F6, F304, F316, F321, F347, F348

گسکت (حلقه رینگ جوینت)

جنس این گسگت ها می‌تواند از فولاد نرم ()، فولاد کم کربن، فولاد آلیاژی (مانند F5 و 410)، فولاد ضدزنگ (304, 304L, 316, 316L, 321, 347, 410)، آلیاژهای نیکل و تیتانیم باشد

پیچ (Bolt) و مهره (Nut)

از پیچ ها و مهره ها برای محکم کردن  اتصال بین دو فلنج رینگ جوینت و آب‌بندی بین آنها استفاده می‌شود.

برخی از استانداردهای تولید در آذین فورج

ASME B16.5 – ASME‌ B16.34 – ASME B36.10 – ASME b36.19 – MSS SP 6 – MSS SP 9 – MSS SP‌ 25 –  NACE MR 0175 – ASTM A105 – ASTM A182 – ASTMA350

جهت مشاوره، سفارش محصولات موردنظر خود و استعلام قیمت با متخصصان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

شماره تماسایمیل
058-37217753-5sales@azinforge.com

مزایا و معایب

مزایا:

1. مقاومت در برابر فشار: فلنج رینگ جوینت برای اتصالات با فشارهای بالا مناسب است و قادر به تحمل فشارهای بالا و نیروهای جانبی است.

2. مقاومت در برابر دما: این نوع فلنج قادر به تحمل دماهای بسیار بالا و بسیار پایین است و برای کاربردهای صنعتی با دماهای بیش از 1000 درجه سانتیگراد مناسب است.

3. اتصال محکم: فلنج رینگ جوینت به دلیل استفاده از حلقه رینگ جوینت، قادر به ایجاد اتصال محکم و بی‌نفوذ بین فلنج و لوله است.

4. قابلیت استفاده در محیط‌های خطرناک: این نوع فلنج برای استفاده در محیط‌هایی که با مواد خطرناک، سموم یا مواد قابل اشتعال در تماس است، مناسب است.

معایب:

1. هزینه: فلنج رینگ جوینت هزینه بالایی دارد و معمولاً گزینه‌ای گران قیمت است.

2. پیچیدگی نصب: نصب و جداسازی فلنج رینگ جوینت نیاز به مهارت و تجربه دارد و ممکن است زمان‌بر و پیچیده باشد.

3. نیاز به حلقه رینگ جوینت: برای استفاده از فلنج رینگ جوینت نیاز به حلقه رینگ جوینت مناسب دارید و باید از کیفیت و انتخاب صحیح حلقه رینگ جوینت اطمینان حاصل کنید.

با این حال با توجه به مزایا و معایب موجود لطفا قبل خرید فلنج مورد نظر خودتان لطفا با متخصصان ما واحد فروش مشاوره لازم را انجام بدهید.

شرکت آذین فورج را در شبکه اجتماعی LinkedIn دنبال کنید و به آخرین تحولات و پروژه‌های ما در حوزه فورج و طراحی صنعتی دسترسی داشته باشید. این فرصت را از دست ندهید و با ما در این شبکه اجتماعی متصل شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!