فلنج سطح صاف FF و سطح برآمده RF, شرکت آذین فورج

مقدمه

فلنج یکی از اجزای اساسی در صنعت لوله‌کشی (سیستم پایپینگ) است و برای اتصال لوله‌ها و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استانداردهای مشخصی می‌باشد، در این مقاله، تفاوت بین دو نوع فلنج‌های رایج، یعنی سطح صاف (FF) و سطح برآمده (RF) به همراه کاربردهای هر یک، نوع مواد ساخت آنها و استاندارد فلنج و قیمت آنها نیز بیان می‌شود. شرکت آذین فورج بزرگترین تولید کننده انواع فلنج‌ و رینگ‌ و لوله های صنعتی در استان خراسان شمالی می‌باشد.

تفاوت فلنج‌ سطح صاف (FF) با سطح برآمده (RF)

سطح

فلنج سطح صاف (FF) Flat Face Flange: سطح دیسک داخلی این نوع فلنج، صاف و ساده می‌باشد. یعنی برای اتصال و پیچ و مهره شدن به فلنجی که سطح آن ساده باشد مناسب است.

فلنج سطح برآمده (RF) Raised Face: این نوع فلنج دارای یک برآمدگی بر روی سطح دیسک داخلی است. این برجستگی می‌تواند ساده یا شیاردار باشد.

1) فلنج بلایند با سطح صاف (FF)

کاربرد

فلنج سطح صاف (FF): این نوع فلنج در اتصال‌هایی که فشار و دمای متوسط دارند مانند سیستم لوله کشی آب استفاده می‌شود.

فلنج سطح برآمده (RF): این نوع فلنج در صنایعی که فشار و دمای بالاتری دارند مانند: پالایشگاه نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2) فلنج بلایند با سطح برجسته (RF)

قیمت

قیمت فلنج با سطح برجسته (RF) معمولاً بیشتر از قیمت فلنج با سطح ساده (FF) است. این اختلاف قیمت به دلیل وجود سطح برآمده است که فلنج RF دارد. زیرا باعث ایجاد آب‌بندی مستحکم تری می‌شود.

جهت مشاوره، سفارش محصولات موردنظر خود و استعلام قیمت با متخصصان ما در واحد فروش تماس بگیرید.

شماره تماسایمیل
058-37217753-5sales@azinforge.com

جنس مواد اولیه

این نوع فلنج‌ها معمولاً از فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ یا فولاد آلیاژی ساخته می شوند تا در برابر فشارها و دماهای بالا مقاومت کنند. آنها در اندازه ها و کلاس های کاری‌ مختلف برای استفاده در سیستم پایپینگ در دسترس هستند.

1. فولاد کربنی ( Carbon Steel ): ASTM A105, ASTM A350/LF2

2. فولاد آلیاژی ( Alloy Steel ): ASTM A182,F1, F5, F9, F11, F17, F22

3. فولاد ضد زنگ ( Stainless Steel ): ASTM A182/F6, F304, F316, F321, F347, F348

استاندارد فلنج

برای فلنج‌ها، چندین استاندارد مختلف وجود دارد که هر کدام مشخصات و معیارهای خاص خود را دارند. برخی از معروف‌ترین استانداردهای فلنج عبارتند از:

1. استاندارد ANSI/ASME: این استاندارد توسط انجمن مهندسان مکانیک آمریکا (ASME) تعیین شده است. استاندارد ANSI/ASME برای فلنج‌های فولادی (کربنی و ضد زنگ) استفاده می‌شود.

2. استاندارد EN (European Norm): این استاندارد توسط سازمان استاندارد اروپا (CEN) تعیین شده است. استاندارد EN برای فلنج‌های فولادی (کربنی و ضد زنگ) استفاده می‌شود و در اروپا بسیار رایج است.

3. استاندارد JIS (Japanese Industrial Standards): این استاندارد توسط سازمان استانداردهای صنعتی ژاپن (JIS) تعیین شده است. استاندارد JIS برای فلنج‌های فولادی (کربنی و ضد زنگ) استفاده می‌شود و در ژاپن و مناطق آسیایی دیگر رایج است.

همچنین، استانداردهای دیگری مانند BS (British Standards)، GOST (Russian Standards) و AS (Australian Standards) نیز برای فلنج‌ها وجود دارند که در مناطق خاصی مانند بریتانیا، روسیه و استرالیا استفاده می‌شوند. استاندارد فلنج‌های تولیدی در شرکت آذین فورج می‌توانید در ادامه صفحه مطالعه کنید. (سفارش خارج از استاندارد و مطابق نیاز مشتری پذیرفته می‌شود)

برخی از استانداردهای تولید در شرکت آذین فورج:

ASME B16.5 – ASME‌ B16.34 – ASME B36.10 – ASME b36.19 – MSS SP 6 – MSS SP 9 – MSS SP‌ 25 – NACE MR 0175 – ASTM A105 – ASTM A182 – ASTMA350

این استانداردها شامل مشخصات فنی مانند قطر، فشار کاری، جنس ساخت، شکل و ابعاد فلنج‌ها می‌شوند. با توجه به نیازها و شرایط، شرکت آذین فورج قادر است تا فلنج موردنیاز شما را تولید کند.

شرکت آذین فورج را در شبکه اجتماعی LinkedIn دنبال کنید و به آخرین تحولات و پروژه‌های ما در حوزه فورج و طراحی صنعتی دسترسی داشته باشید. این فرصت را از دست ندهید و با ما در این شبکه اجتماعی متصل شوید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!